Patrząc przez pryzmat obiegowych opinii, kierownik sklepu pracuje najmniej z całego zespołu, inkasując największe zyski. Reprezentuje on również sukces firmy, na który zwykle pracują inne osoby. Tymczasem coraz częściej widzimy kierowników sklepów, którzy pomagają współpracownikom (nawet jeśli chodzi o fizyczną pracę), aby jak najbardziej wspierać zespół, nawet w najtrudniejszych momentach.
Kierownik sklepu jako pracownik
Zwykle kierownicy sklepu sami przeszli pewną drogę w strukturach firmy, więc znają bardzo dobrze zakres obowiązków na poszczególnych stanowiskach pracy. Może to być niezwykle pomocne przy wdrażaniu nowych pracowników, którzy powinni uczyć się od najlepszych. Chodzi tu nie tylko o samo wykonywanie obowiązków, ale o pokazanie, że warto się starać, aby kiedyś osiągnąć awans.
Pomagający w wykonywaniu trudnych zadań kierownik, bardzo pozytywnie wpływa na cały zespół. Chodzi tu głównie o to, że nie boi się on pomagać, chce wykorzystywać swoją wiedzę i doświadczenie, aby jak najbardziej pomóc zespołowi, zwłaszcza wtedy, kiedy jest wyjątkowo ciężko.