Praca Kierownika sklepu należy do bardzo odpowiedzialnych. Nie dość, że odpowiada za to, żeby ilość pieniędzy w kasie się zgadzała, to jeszcze odpowiada za rekrutację odpowiednich pracowników do zespołu.
Temat rekrutacji do najłatwiejszych nie należy. Kiedy w grę wchodzą cyfry, to w zasadzie odpowiednim skupieniem, jesteśmy w stanie zapanować nad kwestiami finansowymi. Zdecydowanie gorzej jest wtedy, kiedy trzeba zapanować nad swoimi podwładnymi.
W jaki sposób podejść do rekrutacji, żeby pozyskać najlepszych pracowników dostępnych na rynku pracy?
Przede wszystkim konieczne jest opublikowanie odpowiednich ofert pracy. Treść ogłoszenia o pracę powinna jasno przedstawić wymagania Kierownika sklepu stawiane kandydatom. Opis stanowiska powinien konkretnie komunikować, czym pracownik będzie zajmować się na danym stanowisku.
Informacje zamieszczone w sekcji dotyczącej wymagań, również powinny być jasno określone. Kierownik powinien wpisać dokładnie to, czego oczekuje od kandydatów.
Jeśli już otrzyma CV, wysłane w odpowiedzi na ogłoszenie, powinien bardzo dokładnie sprawdzić je pod kątem tego, czy mają szansę sprawdzić się na danym stanowisku. Jeśli w załączniku do CV, kandydat załączył także list motywacyjny, również Manager powinien go przeczytać. List motywacyjny potrafi powiedzieć więcej niż wypunktowanie zawarte w życiorysie zawodowym.
W końcu rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami, którzy pomyślnie przeszli 1. etap rekrutacji. Tutaj w zasadzie sporo zależy od samych kandydatów – czy równie dobre wrażenie wywrą na rekrutującym.
Decyzja odnośnie wyboru odpowiednich pracowników powinna zapadać po dokładnym przemyśleniu. Choć czasami już po pierwszych minutach rozmowy kwalifikacyjnej, rekrutujący ma pewność, że dana osoba zostanie zatrudniona.