W chwili obecnej odpowiedzialność za pracowników spoczywająca na barkach przełożonych, ma nieco inny wydźwięk. Nie chodzi tu tylko o pilnowanie przestrzegania kodeksu pracy. Sprawa jest znacznie bardziej poważna, odkąd w drogę polskiej gospodarce wszedł koronawirus, dostarczając kierownikom sklepów dodatkowej pracy.
Kierownik sklepu pod nadzorem
W wielu sklepach pojawiają się kontrole, które mają na celu zweryfikować przestrzeganie procedur związanych z bezpieczeństwem miejsca pracy sprzedawców. Kasy mają być odpowiednio wydzielone, podobnie jak miejsca, w których klienci czekają na obsłużenie. Odległości pomiędzy pracownikami, dostępność maseczek i płynów dezynfekujących, rękawiczek… To wszystko nie jest bez znaczenia.
Ile czasu potrwają obostrzenia związane z koronawirusem? Tego nie wiemy, wiadomo jednak, że jeśli chodzi o postępowanie w momencie występowania epidemii, zyskaliśmy cenne doświadczenie. Okazało się, że możemy pracować w skrajnie trudnych warunkach, działając całkiem efektywnie. Obyśmy nigdy później nie musieli wykorzystywać zdobytego doświadczenia na tak dużą skalę, jak było to do tej pory.
Bardzo ważne jest, żeby dobrać odpowiedni zespół ludzi.
Tak, zgrany zespół to połowa sukcesu.
Dlatego na ludziach trzeba się znać.
W pracy w zespole liczą się kompetencje miękkie.
Zdecydowanie tak.
Też tak uważam