Kierownik sklepu odpowiedzialny jest za realizowanie planów sprzedaży. Zazwyczaj siedzi na zapleczu i dokonuje rozliczeń, sporządza zamówienia, ustala grafik pracy dla swoich podwładnych. Krótko mówiąc zajmuje się całą papierologią. Są jednak sytuacje, kiedy zmuszony jest wyjść z biura i pojawić się na sklepie. A wszystko po to, żeby stanowić wsparcie dla swojego zespołu. Takie sytuacje są uwarunkowane wzmożonym ruchem w sklepie, zwiększona sprzedażą, bądź kwestiami zupełnie innej natury, takimi jak nieobecność pracownika, czy nagła awaria.
Taka postawa – Kierownika Lidera jest godna pochwały. Nie dość, że Manager ma przecież całą masę swojej pracy i obowiązków, to jeszcze poświęca swój czas, żeby realnie wesprzeć pracowników. Wejście w szereg podwładnych sprawia, że zyskuje ich zaufanie oraz szacunek. Pracownicy posiadający takiego przełożonego, są mu wdzięczni. Obserwują jego postawę wobec klientów i chcą go naśladować. Taki Lider porywa za sobą tłumy.
Zachowanie opisane powyżej, świadczy o wysokim zaangażowaniu nie tylko w wyniki finansowe, ale również w pracę całego zespołu. Inny Kierownik Sklepu mógłby przez w tej samej sytuacji siedzieć na zapleczu i popędzać personel do szybszej i bardziej wydajnej pracy. Nietrudno się domyślić jaki miałoby takie zachowanie wydźwięk wśród pracowników. Nikt nie lubi przecież mieć przełożonego apodyktycznego i niewyrozumiałego.
Każdy mądry Kierownik powinien być nie tylko sprawnym zarządcą, ale również Liderem, który swoim dobrym zachowaniem i podejściem do pracy daje przykład. O wiele lepiej pracuje się w atmosferze prawdziwej współpracy. Wzorzec zachowania Lidera przechwycony przez Pracowników Sklepu, sprawia, że cały zespół na tym zyskuje. Pracownicy postępują również wobec siebie w ten sposób – nie ma się co dziwić, że osiągane są wówczas najwyższe wyniki.