Często w ramach awansu w strukturach wewnątrz firmy, pracownik zostaje jednym z przedstawicieli kadry kierowniczej lub kierownikiem sklepu. Wówczas otwierają się przed nim nowe perspektywy i nowe możliwości, również co do kontaktów ze współpracownikami. Często nie mogą oni zrozumieć (ich zdaniem) szybkiego awansu i równie często rodzą się z tego dość nieprzyjemne sytuacje, których tak naprawdę można uniknąć, o ile awans i wprowadzenie pracownika na nowe stanowisko, odbędzie się w jak najbardziej prawidłowej atmosferze.
Awans na kierownika sklepu
Jeden z dotychczasowych pracowników, który zostaje kierownikiem sklepu może być nieco zagubiony na nowym stanowisku, jednak warto postarać się również o to, aby dotychczasowi koledzy z tego samego szczebla przyzwyczaili się do nowej sytuacji. W końcu kierownik jest osobą decyzyjną i odkąd przejął stanowisko, będzie musiał nie tylko za nich odpowiadać, ale także nimi kierować.
Bywa, że tego typu zmiany są bardzo pozytywne i finalnie prowadzą do obsadzenia kierowniczego stanowiska człowiekiem, który bardzo dobrze zna firmę i jej problemy, a czasem trwa to nieco dłużej, ponieważ przyzwyczajanie się do nowej sytuacji dla całego zespołu, jest wyjątkowo trudne i ciężkie.