W wielu sklepach zdobycie posady kierownika jest bardzo łatwe, wystarczy tylko długoletnie doświadczenie w branży i szczere chęci do objęcia tego wbrew pozorom wymagającego stanowiska. Bardzo często jednak zdarza się, że osoby, które zgadzają się zostać kierownikami, bardzo szybko rezygnują, zdając sobie sprawę, że stanowisko to kompletnie nie odpowiada ich kwalifikacjom.
Do głównych cech, którymi powinien odznaczać się kierownik sklepu, które w żaden sposób nie zakłóci pracy całego zespołu, a wręcz przeciwnie sprawi, że współpraca będzie układała się owocnie, zaliczamy:
Po pierwsze: Konkretna wiedza, zgromadzona dzięki długoletniemu doświadczeniu w branży, oraz odpowiedniemu wykształceniu takiej osoby.
Po drugie: Pewność siebie. Najlepszymi kandydatami na stanowisko kierownika sklepu są osoby, które mają wysoką samoocenę. Pewność siebie pomaga im lepiej znosić krytykę, a także podejmować trafne decyzje pomimo sprzeciwu innych.
Po trzecie: Odporność na stres, który jest nieunikniony w pracy na stanowisku kierowniczym.
Po czwarte: Umiejętność motywowania swoich podwładnych.
Po piąte: Opanowanie. Objęcie stanowiska kierowniczego w sklepie to kontakt nie tylko z podwładnymi, ale również z trudnymi klientami. To właśnie kierownik jest osobą, z którą najczęściej chcą rozmawiać wymagający i roszczeniowi klienci. W takich wypadkach kierownicy sklepów muszą zachować zimną krew i nie dać ponieść się emocjom.
Być może zdobycie posady kierownika sklepu jest marzeniem wielu osób, które na co dzień pracują w branży handlowej. Warto jednak przed podjęciem decyzji o objęciu tego stanowiska zastanowić się, czy aby na pewno sprostamy temu zadaniu i nasz słomiany zapał nie zostanie zbyt szybko ostudzony przez otaczającą rzeczywistość.