Praca w charakterze kierownika sklepu nie jest jednoznaczna ze znajomością określonej branży na wylot. Innymi słowy nie trzeba pracować kilkanaście lat w jednej firmie, aby aspirować na stanowisko kierownika.
Często zdarza się, iż sklepy poszukując kogoś na to stanowisko, znajomość określonej branży traktują jako dodatkowy atut kandydata.
Jakie warunki zatem musi spełnić osoba ubiegająca się o to stanowisko?
Po pierwsze kandydat musi posiadać dyplom uczelni wyższej. Preferowanym przez rekruterów kierunkiem jest ekonomia, marketing oraz zarządzanie.
Zdarza się jednak, że stanowiska kierownicze piastują również osoby posiadające jedynie wykształcenie średnie. W tym wypadku decydująca jest wspomniana już powyżej znajomość określonej branży.
Udokumentowane doświadczenie w pracy na stanowisku kierownika lub co najmniej osoby funkcyjnej w określonej sieci handlowej jest wymogiem koniecznym.
Kolejne to doświadczenie pracy w handlu, dyspozycyjność, umiejętność pracy w zespole. Zorganizowanie, zaangażowanie i odpowiedzialność to cechy, którymi poszczycić się może wielu z nas. Jednak najważniejszą kompetencją jest umiejętność zarządzania kilkunastoosobowym zespołem. A to właśnie ona wyklucza wielu kandydatów, którzy nie będą umieli sobie poradzić z tak trudnym zadaniem, jakim jest kierowanie ludźmi.