Cześć, jak możemy Ci pomóc?

Kiedy nowa kolekcja wchodzi do sklepu…

Kiedy nowa kolekcja wchodzi do sklepu…

W rocznym cyklu sprzedaży są takie dwa etapy, kiedy sprzedaż znacznie wzrasta. I o ile nie zaobserwuje tego Kierownik Sklepu Spożywczego albo Kierownik Sklepu z artykułami przemysłowymi, o tyle Kierownik Sklepu Odzieżowego czy obuwniczego, z pewnością dostrzeże wzrost słupków sprzedażowych. Co to za okres i z czym jest związany?

Jest to mianowicie okres, kiedy na półkach sklepowych oraz na wieszakach pojawia się nowa kolekcja. Standardowo we wszystkich sklepach występuje podział na dwie pory: wiosna – lato i jesień – zima. Wraz z planowanym nadejściem nowych kolekcji i – co za tym idzie – wzmożonego ruchu, można zaobserwować, że na portalach z ogłoszeniami rekrutacyjnymi pojawia się dużo nowych ogłoszeń o pracę na stanowisko Kierownika Sklepu. Jest to bowiem doskonały czas na uzyskanie szansy zawodowej. Jeśli dany kandydat otrzyma ofertę pracy w sklepie – najlepiej takim wymarzonym, wówczas istnieje realna szansa na zajęcie stałego wakatu na stanowisku zarządczym.

Wiadomo, że kiedy wchodzi nowa kolekcja do sklepu, głównym celem Kierownika jest uzyskanie jak najwyższej sprzedaży. Dlaczego? Głównie dlatego, że ceny są wtedy standardowe, czyli wyjściowe. Zarobek sklepu jest wtedy największy. Wiadomo przecież, że jeśli zbliża się nowa kolekcja do sklepu, to ta już nie najświeższa musi być wyprzedana, że ustąpić miejsca planowanej nowej. W tym celu wszystkie sklepy uskuteczniają wyprzedaże posezonowe. Duża część towaru jest przeceniona o 30%, ale im bliżej do wejścia nowej kolekcji tym ceny maleją – nawet do 50% czy 70%.

Im bardziej obniżona cena, tym mniejszy zarobek dla sklepu. Można powiedzieć, że przecenione rzeczy sprzedają się same. Wystarczy na witrynie sklepu wywiesić wielki plakat “SALE” i już zachęcamy klientów do odwiedzenia naszego sklepu. Wyzwaniem dla każdego Managera Sklepu jest bowiem zwiększenie sprzedaży na etapie cen standardowych. Wszelkie działania marketingowe z pewnością odegrają dużą rolę. Ale warto również odpowiednio przeszkolić pracowników sklepu, żeby we wzmożony sposób, zachęcali klientów do zakupu.

Dodaj komentarz

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Możesz użyć <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*